FANDOM

Menzoberranzan tai toisinsanottuna Hämähäkkien kaupunki on jättimäinen Drowien muodostama kaupunki maan alla, Uumenalassa. Sen perusti Lolthin papitar Menzoberra the Kinless hajaantumisen aikoihin vuonna -3917 DR. Menzoberranzan sijaitsee noin kolmen kilometrin syvyydessä. Menzoberrazan on tunnetuin Drow kaupunki, sekä Drizzt Do'Urdenin kotikaupunki. Kaupunki on täynnä vallasta hullaantuneita Droweja, joiden tavoite on vain päästä korkeammalle hierarkiassa tai pitää oma asemansa.

Kaupungin muodostavat eri perheet, joita on muutaman kymmentä. Kaupunkia hallitsee kahdeksan suurinta perhette, joista korkeammalla arvossa olevalla on suurempi päätäntävalta. Pisimpään valtaa on pitänyt Baenren huone, jota johti matriarkka Yvonnel Baenre ja myöhemmin hänen tyttärensä Triel Baenre. Erilaisten kapinoiden jälkeen Baenren huoneen valta kukistui.

YleiskatsausMuokkaa

Menzoberranzanissa on noin 32000 asukasta joista kolmasosan muodostavat Drowit ja lopun osan orjat. Lolthin palvonta on ainoa oikea sallittu uskonto kaupungissa ja muiden uskontokuntien kannattajat yksinkertaisesti tapetaan. On myös sanottu, Lolth mahdollisesti voisi manipuloida eri huoneita taistelemaan keskenään vallasta vain tyydyttääkseen himoaan. Liikkeellä on ollut myös huhuja, että Drizzt Do'Urden olisi Lolthin ohjailema hahmo, jonka tarkoituksena olisi ollut vain horjuttaa Menzoberranzanin valtaa. Menzoberranzan myy muille Drow kaupungeille sieniä, myrkkyjä, ratsastettavia liskoja, taikakääröjä, viiniä sekä vettä, minkä saaminen Uumenalassa voi olla todella haastavaa.

Kun nuoret Drowit tulevat tiettyyn ikään, heidät lähetetään Tier Brechen alueelle, eli akatemiaan, jossa he voivat joko mennä papittarien kouluun Arach-Tinilithiin, velhojen kouluun Sorcereen tai soturien kouluun Melee Magthereen.

PaikkojaMuokkaa

  • Braeryn on Menzoberranzanin slummialuetta, jossa elävät kodittomat ja lainsuojattomat Drowit.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki