FANDOM

Kymmenen kaupunkia on Jäätuulen laaksossa sijaitseva yhteisö, joka on muodostunut kymmenestä pienestä kalastajakylästä, jotka ympäröivät kolmea järveä: Lac Dinneshereä, Maer Dualdonia ja Punavettä. Kaupunkien yläpuolelle kohoaa tundran ainoa vuori Kelvinin paasi, joka toimii kaupunkien maamerkkinä pitkänkin matkan päähän. Suurin osa kaupunkien asukkaista on ihmisiä, joiden lisäksi niissä asuu myös joitakin puolihaltioita ja puolituisia. Vaarallinen tundra ympäröi kaupunkeja ja niiden asukkaat joutuvat varomaan tundran yetien, barbaarien ja örkkien hyökkäyksiä. Vain kaupunkien yhteistyö ja huolella valmistellut taistelusuunnitelmat suojelevat niiden asukkaita vaaroilta.

HallintoMuokkaa

Kymmenen kaupungin neuvosto on muodostunut jokaisen kaupungin valitsemista puhemiehistä. Kolmen järven keskellä oleva Bryn Shander toimii neuvoston kokoontumispaikkana kesäisin kerran kuussa ja talvella kerran kolmessa kuukaudessa järjestettävien tapaamisten aikana. Myös Kääpiöiden laakson kääpiöklaanin johtaja Bruenor Sotavasara osallistui neuvoston kokouksiin, kun hänen väkensä asui Jäätuulen laaksossa.

KaupungitMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki